Наверх

Ferrari Enzo проти Porsche Carrera GT
Тест драйви
16.04.2011 15:41
Ferrari Enzo проти Porsche Carrera GT

Чорт, не думав, що ця парочка настільки відома й популярна. Як тільки ці два суперкара виїхали з фур і торкнулися колесами бетону траси «Rockingham Motor Speedway» тут же, з нізвідки з'явився багатолюдний натовп, по-іншому не скажеш. Тепер ми оточені. Частина юрби моментально полізла за мобільними телефонами та фотоапаратами, інша ж частина почала активні дискусії. Була ще й третя частина, нехай і найменша, яка відпускала у мій бік заздрісні погляди.

Ми прибули на трасу в трек-день «Britcar» без запрошення в надії проїхатися по Нортхемптоншірскому треку під час обідньої перерви. У той час як я підписував папери і отримував ключі від машин, моє авто оточили люди в різнокольорових комбінезонах - це були механіки і гонщики. Дивуватися тут нічому: у світі не так багато автомобілів, які однаково цікаві як пересічним перехожим, так і професіоналам автомобільного справи, і Ferrari Enzo з Porsche Carrera GT входять до цього списку.

У центрі натовпу я помічаю знайоме обличчя - це ж екс-гонщик команди Lotus F1 Мартін Донеллі! Його погляд спрямований на Ferrari Enzo, чия зовнішність рясніє лініями, отворами і гранями. «Так, з такою машиною можна потрапити на гроші в випадки колотнечі!», - з єхидною посмішкою каже він. Як і більшість з тих, хто тут помиляється, Мартін у бік Porsche майже не дивиться. Навіть, незважаючи на те, що Carrera пофарбована в непристойно яскравий жовтий колір, Ferrari Enzo привертає набагато більше уваги.

Ferrari Enzo

Незграбний силует Ferrari з безліччю вигинів і складок схожий на творіння орігамі, яке створив майстер своєї справи. Ніс автомобіля Pininfarina зробила непристойно агресивним і екстремальним, в той час як корми виконана досить традиційно. Porsche ж, загалом і в цілому, виглядає куди більш стримано. Своїм виглядом він нагадує гальку, чиї кути округлені морем. Але якщо розглядати кожну деталь окремо, то неважко зрозуміти - досконалість десь поруч. Низька посадка за кермом - наслідок бажання максимально знизити центр ваги, а легкі двері мають не тільки відточену форму для прогону повітряного потоку, але і обшиті найгарнішою шкірою зсередини.

Коли дивишся на цю парочку одночасно, а не порізно, відчуваєш глибоке душевне «вау!». Їх дизайни абсолютно не схожі! Але є одна риса, яка їх об'єднує: досить одного погляду, щоб зрозуміти - це суперкари вищої ліги.

Гонщики збираються в місцевому буфеті, а до мене підходить маршал траси, щоб повідомити, що наступні 45 хвилин трек в моєму повному розпорядженні. Дуже добре! Але що ж вибрати, що ж вибрати, з чого ж почати? Справитися з спокусою насамперед випробувати Ferrari непросто, але мені все-таки вдається, і я прямую в бік яскраво-жовтого Porsche.

Його двері відкриваються традиційним способом, на відміну від Ferrari, хоча варто відзначити, що самі двері, щонайменше, у три рази ширше двері звичайного спорткара. Коли ви потрапляєте всередину, перед вами відкривається ансамбль геометрії: тут переважають прямі лінії, і лише «блюдця» панелі приладів вносять різноманітність. Коробка передач - проста шестиступінчаста «механіка», кермо без мультіфункціі ... Навіть заводиться автомобіль не кнопкою, а традиційним поворотом ключа. Однак, це не означає, що інтер'єр спартанський - всі матеріали - першокласні, а підгонка деталей - досконала.

Підлоги і підвіконня виготовлені з красивого і легкого карбону, в той час як напольні педалі є скульптурним витвором мистецтва зі сплаву. Важіль коробки передач, який може бути тільки праворуч від керма, знаходиться недалеко від нього, що гарантує мінімальний час на рухи однією рукою, а його дерев'яний набалдашник з берези навіває спогади про перемоги Porsche 917 в Ле Мані.

Porsche Carrera GT

Поворот ключа запалювання пробуджує могутній 5.7-літровий V10 Porsche, чиї циліндри знаходяться під кутом розвалу в 68 градусів. Останній параметр забезпечує самий-самий класний рев і самий-самий швидкий відгук на педаль акселератора в світі. Кожен прогін стрілки тахометра супроводжується хвилею ейфорії, а реакція педалі газу настільки гостра, що була б більше доречна в автоспорті, ніж на вулицях. Таке відчуття, що права педаль, це і є вісь дросельної заслінки - так швидко і точно мотор відгукується на всі маніпуляції.

Керамічне зчеплення добре по параметру «ресурс», але от рушати з місця з ним досить проблематично. Краще всього «ніжно» стартувати взагалі, не торкаючись газу, слухаючи, як змикаються диски в трансмісії - і лише потім натискати праву педаль. Однак далі все відбувається набагато простіше, відчувається, що працює виключно механіка, а не електроніка. Коробка передач, можливо, не така скорострільна, як більшість сучасних «роботів» і секвентальним трансмісій з двома зчепленнями і підрульовими пелюстками, але вона має інше гідність - зворотний зв'язок і точні перемикання. На швидкості переходити з передачі на передачу - суцільне задоволення: педаль зчеплення в міру важка і має, як на мене, ідеальну довжину ходу.

На трасі шинам знадобився одне коло, щоб прогрітися до робочої температури, а на першому колі відбувалося те, що я, в принципі, очікував.

Porsche Carrera GT раз у раз зісковзувала в замети навіть на невеликих швидкостях. Хоча ... Навіть коли шини прогрілися, машина все одно продовжувала відчувати мене. На швидкій вході в крутий віраж, чітко виявлялася недостатня обертальність, але варто скинути, а після «погладити» праву педаль, як недостатня обертальність переходила в надлишкову, надаючи простір для роздумів.

Де ж та межа, коли задні колеса безповоротно підуть в ковзання, яке називається некерованим обертанням? Це не той автомобіль, який треба брати за загривок; це відмінний тренажер-симулятор, який відчуває вас на фактор страху, відчуває на те, де у вас закінчується інстинкт самозбереження. І, як показує досить багата історія експлуатації цієї моделі її власниками, тут дуже легко переступити розумну межу. Машині потрібен впевнений у собі пілот, а не божевільний гонщик.

Продовження статті на наступній сторінці



 

Інформативні та цікаві тест драйви

Будь-який виробник автомобілів надає інформацію про характеристики кожної випущеної ним моделі. Проте всі ці відомості є лише цифрами, за допомогою яких навряд чи можна відчути, як автомобіль веде себе на дорогах, наскільки він «слухняний» і т.д. Для того щоб це оцінити, як правило, проводяться тест драйви. Вони дають можливість оцінити машину в дорозі і отримати найбільш корисну і цінну інформацію.

Даний розділ вміщує в себе статті про проведення різноманітних тестових поїздок. Усі вони написані в дуже цікавому стилі, тому будь-який автомобіліст не зможе занудьгувати при їх прочитанні. Ми підбираємо також і порівняння сучасних автомобілів. Таким чином, ви зможете буквально відчути тест драйв надшвидких моделей, які змагаються за право бути кращими на дорозі. Все загострення пристрастей відмінно передане в даних статтях завдяки неординарним і люблячим свою справу авторам.