Наверх

Porsche 911 GT3 RS проти Ferrari 458
Тест драйви
30.04.2011 13:57
Porsche 911 GT3 RS проти Ferrari 458

Рідкісний момент. Швидкоплинний момент. Момент, коли Porsche 911 GT3 RS здається застарілим, безнадійно застарілим. Як?! Як машина із самою «чистої» керованістю без допоміжної електроніки, доступною для доріг загального користування може відчуватися старої, коли її в дію призводить новітній оппозітний 3.8-літровий мотор, потужністю 450 к.с., а шасі представляє собою, витвір інженерного мистецтва? А ось так. Ось так просто. Після Ferrari 458 Italia, GT3 здається застарілим.

І це не гіпербола: Ferrari 458 - не чергова допрацьована Berlinetta з новим V8. Це нова віха на шляху становлення Ferrari як виробника ультрасучасних машин. Це такий спорткар, який може те, що його однокласники - принаймні, більшість з них - навіть уві сні не бачили! Вона відчувається класово вище, якісно краще.

Вдосталь накатавшись на Ferrari, я, пересідаю в Porsche - куди ж ще. Тут встановлені опціонні адаптивні сидіння, але варто зробити застереження, що і стандартні «ковші» теж непогані. Перед водієм все звично і знайомо - блюдце тахометра і «полублюдца» інших приладів, зручний кермо трьохспиці і лаконічне торпедо без надмірностей. Все зроблено і підігнано дуже якісно, ​​органи управління розташовані інтуїтивно зрозуміло. Поскаржитися можна лише на те, що салон нуднуватий. Особливо це відчувається після феєрії салону Ferrari, але як би там не було: поворот самого простого ключа на Торпедо - і опозитна «шістка» оживає, агресивно ричачи з підвищенням обертів і галасуючи маховиком на холостих.

Натиснувши на важенну педаль зчеплення до упору паралельно з гальмом, я кладу руку на зручний кулька важеля коробки передач, обшитий замшею, і включаю першу передачу (для цієї процедури потрібно докласти набагато більше зусиль, ніж у стандартному 911 Carrera). Відпускаю гальмо - і машина плавно починає рух.

Саме в цей момент Porsche 911 GT3 відчувається чимось консервативним і несучасним в порівнянні з Ferrari 458 - начебто відбувається подорож у минуле, яке буяло трьома педалями і солідними важелями між двох сидінь. Хвала небесам, ще одна річ з минулого нікуди не поділася - класичний Поршевскій циферблат приладів. Він справляє враження частини серйозного автомобіля - на відміну від приладів Italia, які нагадують плід хворої фантазії 12-річного геймера: всюди TFT-дисплеї, безліч сенсорів і діаграм всього на світі ... Єдине ноу-хау в Porsche - це підказувач переключень у вигляді жовтої лампочки. А хіба потрібно ще щось?

Porsche 911 GT3 RS проти Ferrari 458

Проходить якийсь час - і ось я знову в Ferrari 458, моментально відстрілюють перші три передачі за допомогою зручних підрульових пелюсток. У принципі, «італійку» при бажанні можна вести однією рукою - а от з Porsche 911 GT3 цей номер не пройде. Тут для чогось потрібно час від часу смикати лівою ногою і пересувати незрозумілий важіль між сидінь. Відчуття двояке: як ніби старенький велосипед «Україна» їде зі швидкістю вуглецевого ультрадорогого «Bianchi».

Але розчарування - якщо його в принципі можна назвати таким - триває не довго. Руки і ноги досить швидко звикають до органів управління RS, які мало не фонтанують зворотним зв'язком - і незабаром автомобіль відчувається зовсім по-новому: відчувається живим, квітучим, характерним, з потужним его. У цей момент усвідомлюєш: Porsche не гірше, він просто використовує інший підхід «зваблювання» водія. І порівнювати-то їх не особливо хочеться, бо це не автомобілі, а твори сучасного автомобільного мистецтва. Без зайвої скромності - це одні з кращих серійних машин у світі! А порівнювати їх ... на жаль доведеться, адже це моя робота.

Відзначу спільний недолік - це ціна. Так, у Ferrari суперсучасний 570-сильний мотор, що працює до 9000 об / хв і при цьому - всього 1485 кг ваги. Але ціна в £ 169.545 - це грабіж чистої води. З прайсом на Porsche GT3 RS теж погодитися важко: так, машина відмінно їде, але, по суті, пропонує навіть менше, ніж звичайна Carrera! Питається: за що £ 106.870?

Але це питання одвічне, повернемося до суттєвого. А саме - до силових агрегатів. З програшем в 120 «коней» Porsche виглядає хлопчиком для биття, але це аж ніяк не так. Адже тепер опозитна шістка, яку розробила компанія «Metzger», розташовує 3.8 літрами робочого обсягу. Крім того, відсічення оборотів зрушена вперед - до 8500. Цікаво, що в Porsche для «перетравлення» таких оборотів використовуються титанові вали, в той час як 9000 оборотів Ferrari передаються на вали зі звичайної сталі. Ще про числа - різниця крутного моменту, до речі, досить істотна. Але, якщо розібратися, то за великим рахунком виграш Ferrari дає виключно більший робочий об'єм в розмірі 4.5 літра: 540 проти 430 Нм. Але не це головне, важливіше співвідношення потужності і ваги, і тут обидва наших суперника просто на висоті: 384л.с./тонну у «Італії» та 328 у «Порше».

Повернемося до Ferrari 458. Хоча, що означає - повернемося? Від неї просто неможливо відірватися! Italia - це щось неземне, вона просто не може залишити байдужою, учащає дихання і серцебиття. Ну а про рев V8 і говорити нічого - у непідготовленої людини від такого шоу на пару десятків сивого волосся стане більше. Дивовижний автомобіль. Як же гармоніюють всі його отвори, грані і округлості! Як же йому йде ця випускна система в стилі F40! У цьому кольорі це просто апогей агресії: машина схожа на 570-сильного богомола зі світлодіодними очима з фільму жахів, який ось-ось проковтне дрібного жука у вигляді Porsche 911 GT3.

І якщо екстер'єр здався вам футуристичний, то салон може справити враження технології інопланетян. Однак, акцент тут зроблений не стільки на дизайн, скільки на ергономічність. Головне завдання полягало в тому, щоб інтер'єр був скомпонований навколо водія, притому настільки, щоб, в буквальному сенсі, все знаходилося під рукою - чи то пак на кермі або зовсім недалеко від нього. Такого підходу до компонування в салонах Ferrari ми раніше ніколи не бачили, але можемо відзначити - експеримент вдався, все виглядає непогано і зручно у використанні. Якість підгонки також на висоті.

Porsche 911 GT3 RS проти Ferrari 458

Шкода, що такі масштабні зміни не торкнулися просто сміхотворного на вигляд ключа запалювання і кнопки стартера, яка як і раніше розташовується в небезпечній близькості робочої зони - тобто на кермі. Зберігся і ритуал пожвавлення V8: потрібно вставити той самий сміхотворний ключ у щілину і натиснути ту саму незручну кнопку. Рев мотора в салоні кілька тихіше, ніж чекаєш - але це все ж рев!

Перша передача, натискання на правий пелюстка за рульовим колесом. Все це знайомо ще з часів першого покоління трансмісії «F1», але цього разу змінилися самі відчуття - кудись пропав удар на старті. Все тому що сама по собі коробка серйозно змінилася технічно! Автомобіль не зривається з місця, а плавно починає рух - подвійне зчеплення перетворило гарцюють скакуна в домашнього ласкавого котика? Не зовсім - у маленької Ferrari бойовий характер!

Управління легке і дуже швидкісне - колеса змінюють напрямок швидко, як в аркадних автосимуляторах - але ось відгуки акселератора не по-ігровому гострі. А якщо врахувати, що передачі змінюються швидше, ніж в мить ока, то перші кілька секунд Ferrari 458 здасться будь гоночним болідом, що плюються на закони фізики. Але коли звикаєш до загостреному керма і рветься в бій двигуну, починаєш поводитися з ними делікатно - і розумієш, що приборкати цього звіра, в принципі, не так вже й складно.

Потужність вражає. Просто вражає! Не думайте, що силовий агрегат до 9000 об / хв буде вести себе як сонна муха - крутний момент розкривається так, що вже при старті з 2500 об / хв ви побачите за собою щільний «шлейф» диму з відпрацьованої гуми. А враховуючи, що 7 ступенів коробки мають короткі передавальні числа і згладжені перемикання, то створюється враження однієї безрозривної передачі з просто запаморочливим прискоренням аж до максимальної швидкості.

Porsche 911 GT3 RS проти Ferrari 458

«Бейбі-двигун» Ferrari - тепер просто дикий монстр! Віддача така, що у вас може розболітися голова, щоб переварити таку інформацію: вдумайтеся хорошенечко, 0-200 км / год за 10,4 с! Божевілля! Особливо, якщо згадати, що більш висока по класовій сходах 550 Maranello за той же час досягає лише 160 км / ч.

Підсумок: взаємодія коробки передач і двигуна Ferrari 458 знаходиться на просто-таки унікальному рівні. У мене до цих пір в голові не вкладається! Коробка працює так гладко і виконує перемикання настільки розумно, ніби машину тягнуть уперед на буксирі! Але! Переключення можна загострити, трохи погралися режимами ... І ось вже вершково-ніжні перемикання перетворюються у відбійний молоток, який буде лише в насолоду на гоночній трасі. Кожне перемикання буде супроводжуватися різзю в шиї - і нудьгувати точно не доведеться.

Електронними інноваціями Ferrari 458, застосовуваними в шасі, можна захоплюватися не один день і присвятити цій темі не одну статтю. Навіть м'якого натискання на педаль акселератора достатньо, щоб автомобіль без відкатів кинувся вперед. Зчеплення на старті приголомшливе - спасибі електронну диференціалу. Але варто переключити «Manettino» в режим «Sport», то можна виявити, що і це не межа: як сильно і гнівно ви б не утапливалась газ в підлогу, диференціал нівелює пробуксовку на старті і виштовхне машину вперед. Більше газу - швидше розгін, кількість диму з під коліс не змінюється. На асфальті - зчеплення і ще раз зчеплення! Ось що значить - класна передача тяги на колеса.

У стандартному режимі настройка амортизаторів трохи жорсткувата, але це можна виправити при перемиканні в режим «вибоїста дорога», який робить підвіску більш енергоємної і комфортною, особливо на тлі Porsche 911 GT3 RS - уявіть собі, у нього теж є хід в підвісці! У Ferrari 458 ходу підвіски вельми солідні, як для спорткару, це дозволяє навіть на не рівних поверхнях машині не зіскакувати з траєкторії. При цьому абсолютно виключені крен і розгойдування - винятковий баланс для спортивного шасі.

Продовження статті на наступній сторінці



 

Інформативні та цікаві тест драйви

Будь-який виробник автомобілів надає інформацію про характеристики кожної випущеної ним моделі. Проте всі ці відомості є лише цифрами, за допомогою яких навряд чи можна відчути, як автомобіль веде себе на дорогах, наскільки він «слухняний» і т.д. Для того щоб це оцінити, як правило, проводяться тест драйви. Вони дають можливість оцінити машину в дорозі і отримати найбільш корисну і цінну інформацію.

Даний розділ вміщує в себе статті про проведення різноманітних тестових поїздок. Усі вони написані в дуже цікавому стилі, тому будь-який автомобіліст не зможе занудьгувати при їх прочитанні. Ми підбираємо також і порівняння сучасних автомобілів. Таким чином, ви зможете буквально відчути тест драйв надшвидких моделей, які змагаються за право бути кращими на дорозі. Все загострення пристрастей відмінно передане в даних статтях завдяки неординарним і люблячим свою справу авторам.